6/29/2014

Jak stworzyć ładną grafikę?- sygnatura [Gimp]

Gimp, w przeciwieństwie do Photoshopa, jest darmowym programem. Osobiście podchodzę do niego z kijem i praca w nim mnie męczy, ale ma wiele zwolenników, więc postanowiłam stworzyć prosty poradnik. Jak zrobić sygnaturę w Gimpie?
Jeżeli chodzi o teorię, radzę przejść do tego wstępu i go przeczytać, a następnie tu wrócić c:

Instrukcja dla Gimpa:

Najpierw musimy znaleźć render, czyli postać, która nie posiada już tła, jednak ja użyje zdjęcie z dziewczyną, z której tło sama wymażę. Rendery można znaleźć wpisując na przykład: "Violetta render".

Oto zdjęcia, którego użyłam. Utworzyłam nowy plik (plik-nowy) i wkleiłam do niego zdjęcie, następnie przeskalowałam je (shift+T).

Wygląda to mniej więcej tak. Później za pomocą gumki (Shift+E) wymazałam tło. Jeżeli masz render, nie musisz tego robić. Można wtedy wymazać znak wodny, aby nie przeszkadzał.

Z wymazanym tłem wygląda to tak...

Pod warstwę z dziewczyną ponownie wkleiłam zdjęcie, przeskalowałam je i odwróciłam (Shift+F).

Sprawiłam, ze warstwa z dziewczyną w tle stała się niewidzialna (oko przy warstwach) i pod nią wkleiłam 2 zdjęcia. Również przeskalowane.


Odkryłam warstwę z postacią w tle i zmieniłam tryb warstwy. Tryby znajdują się w oknie z warstwami zaraz nad paskiem, który reguluje przezroczystość. Wybrałam "przesiewanie".

Teraz dodałam teksturę, której również zmieniłam tryb oraz wymazałam bok. Tryb to "twarde światło".

Tak to wygląda po zmianie trybu. Dodałam tez obramowanie. Zaznaczyłam zdjęcie (R) i klikając prawy przycisk myszki wybrałam edycja-rysuj wzdłuż zaznaczenia (2px).

Dodałam też paskową teksturę, którą sama zrobiłam. Stworzyłam plik 5x5px i narysowałam przekątną ołówkiem. Zaznaczyłam obrazek i skopiowałam go (Ctr+C),a  następnie wybrałam edycja-wklej jako-nowy deseń. Później wybrałam wiaderko (Shift+B) i wybrałam w jego ustawieniach "wypełnienie desenia" i wybrałam swój wzór. Później zaznaczyłam pole, które chcę zapaskować i wylałam wiadrem mój wzorek c:

Teraz dodałam napis. Oczywiście nie może on tak wyglądać i musiałam go urozmaicić.

Pierwszy font to Scriptina Pro Light, a drugi Source Sans Pro Light Italic.

W warstwie z pierwszym napisem dodałam cień (filtry- światło i cień- rzucanie cienia), a w drugim zmieniłam kolor na biały i powtórzyłam cień.

Za napisami dodałam lekką poświatę. Miękkim pędzlem namalowałam fioletowy pasek i zmieniłam tryb warstwy na "rozjaśnianie.

Na sam koniec dodałam swój podpis i na tym zakończyłam moją robotę. Na sam koniec można dodać jakiś kontrast lub barwę (zakładka "kolory"), ale pominęłam ten krok. Można też dodać różne zawijaski czy kwiatki za pomocą pędzli, ale też to pominęłam, nie pasowało mi tu =P


W razie problemów- pytajcie! c=

6 komentarzy:

  1. Cieszę się, że dodałaś ten poradnik. Na pewno mi się przyda, nie wiem jeszcze czy go zmienić, bo wygląd mojego bloga bardzo mi się podoba.

    pomysly-na-wakacje-w-domu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie. <3 Przyznaję, że Gimp jest trochę męczacy, ale darmowy i to jest jego główna zaleta. Zazdroszczę talentu graficznego, oddaj trochę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie nawet fakt, że jest darmowy, nie potrafi przekonać. To, co zrobię w photoshopie w 5 minut, w gimpie zrobię w pół godziny. Nigdy się do tego programu nie przyzwyczaję.

      Usuń
    2. Jak nie ma kasy to jest to bardzo przekonujace...

      Usuń
    3. Ja jednak wolę zaoszczędzić sobie nerwów i czasu niż pieniędzy, na dodatek jeżeli coś mam i starczyć na długo.
      Dodatkowo Photoshopa można ściągnąć, ale nie każdy chce wybierać taką opcje, jak nie propaguje się piractwa.

      Usuń