6/25/2014

Jak stworzyć ładną grafikę?- sygnatura [Photoshop]

Witam w pierwszym poradniku graficznym mojego autorstwa! c=
Tym razem zajmiemy się tworzeniem dobrej sygnatury, czyli obrazka, który może znaleźć się w Twoim opisie na forum czy stronie internetowej, jednak najczęściej w tym pierwszym, ale na początek trochę teorii. Poradnik będzie Photoshopowy.


     Rzeczy, na które trzeba uważać

Przede wszystkim jakość. Sygnaturka nie może mieć obrazka ze słabą jakością i nawet jeżeli jakaś grafika bardzo Ci się podoba, ale ma słabą jakość, nie możesz jej użyć. Będzie to wyglądało źle i nieprofesjonalnie.
Inną rzeczą, na którą trzeba zwracać uwagę, to tematyka. Źle wygląda sygnaturka, na której znajduje się 5 różnych, niezwiązanych ze sobą postaci, tło z tyłka, niepasujący do niczego font- wszystko musi się trzymać kupy
Oraz pustka. Źle wygląda sygnatura, która jest pusta- zawiera jeden obrazek na jednolitym tle z napisem dorobionym w paincie. To nigdy nie przejdzie, ale po to tu jesteście, aby nauczyć się więcej! c:

Przykład w miarę ładnej sygnaturki
Tragedia! Jeżeli tak wygląda Twoja sygnaturka, natychmiast czytaj ten poradnik!


     Instrukcja dla Photoshopa:

Pierwsze co musimy znaleźć, to render. Render to postać, która nie posiada tła. łatwo można znaleźć render wpisując w google "Render (imię twojej postaci)". Najwięcej renderów znajduje się na deviantart.com. Pamiętaj o tym, aby zawsze podać źródło, z którego pobrałeś obrazek- i nie jest to "google.pl", a bezpośredni link do obrazka albo autora.
Render, którego użyję, to Anna Tsuchiya. Co prawda nie jest to render, ale zaraz sama go sobie zrobię :p
Otwieramy go w naszym PS, a następnie tworzymy nowy plik (Plik-nowy) o odpowiadających nam rozmiarach. Standardowa wielkość sygnatury to 500x150px, tak więc taki stworzymy. Wracamy do pliku z renderem, zaznaczamy go i trzymając Ctrl przesuwamy na nowy plik. Dzięki temu nie utracimy aż tak bardzo jakości, bo każde przeskalowanie ją psuje. Następnie wybieramy zaznaczanie, klikamy na render w naszym pliku 500x150 i wybieramy "przekształć swobodnie", a następnie z shiftem zmieniamy jego wielkość, przesuwając róg. Dzięki temu nie zaburzysz jego proporcji.
Pierwszy sukces, nasza postać została wklejona! Teraz czas zająć się tłem. Najlepiej, żeby pasowało kolorystycznie do postaci. Ja wybieram takie o:

Po połączeniu z renderem wygląda to w ten sposób:


Póki co nie wygląda to genialnie. Już jest "coś", ale to jeszcze nie to, co chciałabym osiągnąć. Często dodaje różne efekty do postaci, aby nie była taka nudna i wyróżniała się w tym tle, dlatego klikam warstwę z renderem i pod spodem wybieram "fx". Następnie blask zewnętrzny i cień, aby utworzyć taki efekt:

Już lepiej. Nie jest to obowiązkowy punkt, ale lubię taki efekt wyróżnienia, ale trzeba czymś zapełnić tło, dlatego tworzę nową warstwę miedzy postacią a tłem i ponownie wrzucam tam render. Skaluję go tak, aby był minimalnie większy lub mniejszy od głównej postaci.

Powstało coś takiego. Postać w tle ma złą jakość, jednak w następnym kroku nie będzie ona zauważalna, ponieważ render zostanie wtopiony do tła. Wybieramy warstwę z postacią w tle i nad warstwami, zaraz obok krycia, mamy listę, gdzie już wybrane jest "zwykły". Jest to sposób krycia warstwy. Ja zawsze przewijam wszystkie scrollem (kółkiem myszy) i wybieram ten, który najfajniej wygląda.Wybrałam "jaśniej".

Niestety przeliczyłam się z tym polepszeniem jakości po wtopieniu rendera, więc weszłam w filtr-artystyczne-wycinanka, przesunęłam postać i osiągnęłam coś takiego:

Teraz miedzy postacią z tła a główną dorobiłam paski. Zrobiłam je tworząc nowy dokument 5x5px i rysując ołówkiem przekątną. Następnie wybrałam edycja- zdefiniuj wzorek. Paski na sygnaturze narysowałam wybierając w pasku narzędzi "stempel" ze wzorkiem i wybierając zrobiony przeze mnie wzorek.

Następnym krokiem było utworzenie nowej warstwy, zaznaczenie jej "zaznaczeniem prostokątnym" i kliknięcie ppm "obrysuj". Zawsze daję 1px, czarny. Zrobiliśmy własnie ramkę, juhu!


Teraz czas urozmaicić tło jakimiś fanami. Powtórzyłam to, co zrobiłam z postacią w tle. Przeskalowałam, usunęłam wystające poza Annę elementy i wybrałam, tym razem, "ekran".

Od razu raźniej. Teraz czas na efekty. Na nowej warstwie oczywiście, dlatego taką tworzymy.Musi się ona znajdować przed ramką, aby brushe jej nie przykrywały. Brushe, czyli pędzle do photoshopa, można ściągnąć wszędzie. Wystarczy wpisać w google "photoshop brushes" i ściągać wszystko, co nam się podoba". Dużo ich jest na deviantart.com, jak zresztą wszystkiego innego.

Nowa warstwa, różne duperele, zmiana krycia na ekran, jaśniejszy, lub inne takie, nowa warstwa, więcej dupereli i tak w kółko, aż efekt nas nie usatysfakcjonuje. Ważne, aby efekty nie zasłaniały twarzy, źle to wygląda. Przez przypadek coś takiego zrobiłam na postaci w tle, dlatego zaraz szybko to usunę. ale przy okazji dodam napisy! Napisy są ważna rzeczą na sygnaturce. Bez nich jest po prostu pusto. Nie są obowiązkowe, ale wtedy trzeba umieć umiejętnie zapełnić grafikę czymś innym. Unikaj takich fontów jak arial czy, o zgrozo, comic sans. Pościągaj fonty z różnych stron- ozdobne, mniej ozdobne. Niech przyciągają uwagę i aby tylko nie przypominały tych podstawowych. Wpisz w google "fonts download", a później "jak zainstalować czcionki", jeżeli nie wiesz.
Napis, który znajdzie się na mojej sygnaturce to cytat z piosenki. Mogą  być to też przysłowia, własne myśli, wszystko.

Napis dodany. Zauważ, że na sygnaturce znajdują się dwa różne fonty- Chancera oraz Charlesworth. Gdybym użyła jednego, byłoby po prostu nudno. Oczywiście to nie koniec, nie można zostawić tak tego napisu! Trzeba go urozmaicić efektami, a jakże inaczej. Wybieram warstwę z pierwszym napisem, "fx" i bajerujemy. Dodałam biały obrys, cień i gradient.

To samo zrobiłam z napisem pod spodem. Dodałam również swój podpis. Nie może on rzucać się w oczy, ale niech będzie widoczny.

Teraz kolejne efekty. Lubię dodawać efekt flary, przebłysku, czy czegoś w tym stylu. Uzyskuję go za pomocą tego: 

Wrzuciłam go za warstwę z Anną i wygląda póki co źle, ale zaraz to naprawimy!

Po wymazaniu miękką gumką brzegów i zmienienia krycia warstwy na ostre światło, zmniejszyłam jej krycie do 48%. Przy okazji wymazałam brushe z twarzy oraz rozjaśniłam te z lewej strony, aby tak się nie rzucały w oczy.

Dodałam też kolejną flarę w ten sam sposób.

Następnie wybieram najwyższa warstwę, klikam te szaro czarne koło obok "fx",. a następnie "filtr fotograficzny". Wybrałam pomarańczowy, przez co nasza grafika ujednoliciła się kolorystycznie, najbardziej na tle.

Przy okazji wróciłam do ramki i w "fx" dodałam cień, aby nadać głębi oraz ponownie weszłam w kółko, wybrałam "krzywe" i rozjaśniłam grafikę. Sygnaturka została skończona!
Nie jest ona moim mistrzostwem, ale myślę, że rozjaśniła Ci w głowie i  pokazała mniej więcej jak to robić c= Dorzuciłam też cień za Anną, bo gdzieś zniknął podczas tworzenia sygnaturki.
Tadam

Jeżeli jest potrzeba na inne poradniki, śmiało pisać~!

10 komentarzy:

  1. Śliczne. Może poradnik o Gimp'ie. Photoshop jest płatny, Gimp bardziej... Popularny mam wrażenie. Nie czepiam się oczywiście.
    PS. Śliczny <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Planuję tez poradniki do Gimpa, chociaż będzie to dla mnie dosyć męczące, bo do Gimpa podchodzę tylko z kijem :p

      Usuń
  2. Dobry poradnik, ale fajnie by było gdybyś napisała poradnik do gimpa. Ciągle męczę się z tym programem, a jedynie co mi ciekawego wyszło to "plecionka".

    Zapraszam na mojego bloga. Będzie prowadzony lipiec-sierpień http://pomysly-na-wakacje-w-domu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Namesiu, wiesz, że można ściągnąć też dodatkowe czcionki (wystarczy wpisać w google "ozdobne czcionki") i z nimi robić różne fajne rzeczy? Ja tak robię avatry na PBF'y ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To raczej oczywiste, że fonty się ściąga. Gdybym nie wiedziała tego bloga nawet by nie było i też nie wspomniałabym o tym w notce. Dziwna wiadomość.

      Usuń
    2. Chodzi mi to, że można ściągnąć bardziej ozdobne, wręcz FANTAZYJNE czcionki, trzeba tylko znaleźć odpowiednie strony z nimi. Na przykład taka Angelic War, śliczna jest ^^

      Usuń
    3. No to o tym wspomniałam. Nie napiszę, że można ściągnąć fonty i nawet fonty fantazyjne, bo to.. to samo. Więc chyba dalej nie rozumiem ,-,
      Chyba, ze chodzi ci o to, że mogłam użyć tego fonta na sygnaturce, ale on też nie jest przypadkowa i gdybym chciała, to bym w sumie inny wybrałam, ale wybrałam ten. Nie mam niedoboru fontów na komputerze, mam ich za dużo ;o

      Usuń
    4. Tak, chodziło mi o to, żebyś użyła jakiegoś nietypowego fonta ;__;

      Btw. powiesz mi jak mogę zrobić takie cos? http://i.imgur.com/pSHUoTI.png Chodzi mi o to, że na ten avatar nałożona jest taka jakby "maska" z kropeczek, nie wiem jak to nazwać ;__;

      Usuń
    5. Myślę, że ten który użyłam też jest ok- zalezy od gustu. Raczej nie pasował mi jakiś wróżkowy, fantazyjny font ._.

      Jest to zrobione na takiej samej zasadzie jak moje paski, z tym że ma inny wzorek: " Zrobiłam je tworząc nowy dokument 5x5px i rysując ołówkiem przekątną. Następnie wybrałam edycja- zdefiniuj wzorek. Paski na sygnaturze narysowałam wybierając w pasku narzędzi "stempel" ze wzorkiem i wybierając zrobiony przeze mnie wzorek."
      Następnie trzeba zmienić kolor i może przezroczystość.

      Usuń
    6. Fajnie że w phooshopie online nie można czegoś takiego zrobić :C Okej, szukam cracka i pobieram prawdziwy :C

      Usuń