6/09/2014

Reklama bloga- klika sposobów

Dopiero zaczynasz i chcesz powiedzieć kilku osobom o swoim nowym blogu? To dobry pomysł, ale trzeba to robić umiejętnie...


  • reklamuj się w komentarzach
  • wymieniaj się bannerami
  • zapisuj się do katalogów blogów
  • udostępniaj linki na forach i stronach internetowych

Czym jest umiejętna reklama?

Będzie to taka, która nie jest nachalna, nie rzuca się w oczy i, co najważniejsze, nie zniechęca. Ma być dyskretna, pokazująca to, co najlepsze w Twoim blogu. Reklamy bloga mają różne formy- od bannerków po komentarze na innych blogach i rankingach. Pokażę kilka tych najpopularniejszych i opiszę krótko jak powinno się to robić...


Reklama w komentarzu

Brzmi głupio, ponieważ kojarzy się z chamskimi reklamami typu: fajna notka ;** wpadnij do mnie xx.link.pl. To jest jedna z gorszych rzeczy, jakie można zrobić- mnie to od razu zniechęca i unikam takich blogów. Tak więc co zrobić, aby reklama w komentarzu nie była nachalna? Warto mieć kilka blogów, które naprawdę się lubi. Nie komentuj stron, o których nigdy nie miałeś pojęcia tylko po to, aby wrzucić reklamę i wyjść. od razu widać, co miałeś na celu. Jeżeli systematycznie się udzielasz na jakiejś stronie, to zachęcisz do siebie ludzi. Pokażesz tym, że również się czymś pasjonujesz, jesteś skory do rozmów, towarzyski i potrafisz spleść mądre zdanie. Im więcej aktywności z waszej strony, tym lepiej!
     Jak wygląda dobry komentarz z reklamą: Również myślę, że... Chociaż nie podoba mi się... Także widziałam to u siebie w sklepie... Mam nadzieję, Że wszystko pójdzie ok! Przy okazji, również prowadzę bloga o podobnej tematyce, więc mam nadzieję, że również was zaciekawi. Robię tam biżuterię hand-made z modeliny. Liczę na wsparcie!
     I pamiętaj, to nie ma być kopiuj-wklej.


Wymiana bannerów

Niektóre strony je oferują. Czasami ludzie z nudów przeglądają takie bannery i klikają w te ładniejsze. Jeżeli ktoś już godzi się na wymianę, postaraj się, aby nie był to paintowy (s)twór. Niech przyciąga uwagę, wyraźnie mówi to, co masz do zaoferowania. Graj obrazem, nie tekstem.


Katalogi blogów

Zapisuj się do katalogów. Jest ich sporo, a niektórzy tam zaglądają. Zaciekaw ludzi wnoszącym coś opisem, zdjęciem. W skrócie napisz o sobie jak najlepiej.


Udzielanie się na forach

Jeżeli znasz forum, które jest o podobnej tematyce co Twój blog, udzielaj się na nim i umieść w link do swojego bloga jako sygnaturkę! Jeżeli temat, na który prowadzisz bloga, jest dla Ciebie interesujący, na bank odnajdziesz się na forum, które zajmuje się tym samym. Znajduj tam znajomych, pokazuj im swoją stronę.


Udzielanie się na innych stronach

Masz Deviantarta? Zapytaja, Aska? Wstawiaj wszędzie linki. Na świecie jest pełno ludzi, którzy w to klikają i na pewno kogoś tym zaciekawisz, jeżeli napiszesz Prowadzę swojego bloga o tematyce takiej i takiej, to moja pasja. xx.blog.pl.


Oczywiście jeżeli Twój blog jest kijowy sam w sobie, to nawet reklama nie pomoże, dlatego przeczytaj o podstawowych rzeczach, które być może nieświadomie popełniłeś. Jeżeli dalej nie wiesz co ze sobą zrobić, spytaj się tutaj o radę! Po to jest ten blog c=

5 komentarzy:

  1. O.O Ile razy szukałam po googlu czegoś takiego, nigdy nie wpadłam na ciebie. Dlaczego? Blog wygląda świetnie (choć u mnie ten lewy pasek jest poza ekranem i nic nie widać), ja nie umiałabym tego zrobić, no ale od czego są szabloniarnie? Od razu mówię - nie masz przestawać pisać, bo widać, że trochę się znasz, a ludzie bardzo potrzebują pomocy. Kojarzysz blog lucy-lucyy? Ja na blogi o podobnym adresie i wyglądzie wpadam co chwilę i nikt nie zdaje sobie sprawy, iż klonuje 500 innych blogów. Ech.. ale ja też nie jestem idealna. Gdyby twoja miła osóbka mogłaby do mnie zajrzeć i przeczytać jedno opowiadanko, lub wierszyk i wypowiedzieć się na jego temat byłoby mi niezmiernie miło i wreszcie dowiedziałabym się co robię źle. Ach, to adres:
    sennikmysz.blogspot.com
    Nie zabijesz mnie za tę reklamę prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znalazłaś, bo dopiero dzisiaj się za to wzięłam. Wkurzyły mnie te ciągłe pytania na zapytaju, więc stwierdziłam, ze zrobię ogólnodostępne vademecum :p
      Może się znam, gorzej z przekazaniem tej wiedzy. Szczerze mówiąc.. Hm.. Nigdy nie pisałam żadnego bloga. Głupio się przyznać. Może kiedyś, ale miał nieszczęśliwy wypadek i umarł śmiercią tragiczną. A wiem sporo, bo obracam się w tym wszystkim- w blogosferze, wśród tych ludzi. Ale przez to, że zbytnio sama nie pisałam, nie mam żadnego doświadczenia w przekazywaniu wiedzy, więc bardzo często będę edytować posty i je w jakiś sposób ulepszać. Mam nadzieję, że dojdę do jedynego, słusznego sposobu konstruowania notki.
      Własnie robię inny szablon. Szczerze mówiąc to ten zrobiłam z rok temu dla ćwiczeń, a nie miałam czasu zrobić nowego, jednak nie chciałam również użyć gotowca z blogspotu. Mam nadzieję, że ten, który robię w tej chwili, będzie uniwersalny dla wszystkich monitorów. Wtedy to miało wyglądać dobrze u mnie, a dzisiaj już kompletnie zapomniałam, że szablon nie jest ani trochę funkcjonalny dla innych. Doradzam innym, a sama zaliczyłam faila, hah.

      Zajrzę w wolnym czasie, bo teraz męczę ten szablon i chcę go zrobić jak najszybciej, żeby wszyscy swobodnie mogli korzystać z tej strony! c=

      Usuń
  2. Dobry poradnik. Ja osobiście nie lubię reklamować się w komentarzach, choć - o zgrozo! - czasami to robię. Masz rację z tym "świetna natka heheszki wpadnij do mnie", irytujące i przykre. Kidy czytałam to pod moimi postami miałam wrażenie, że ludzi nie obchodzi co piszę, tylko wklejają reklamę i nigdy nie wracają. Raz nawet zamknęłam przez to bloga. Niektórzy powinni mieć świadomość, że dla zaangażowanych w blogi, to jest najgorszym z najgorszych.
    Zaciekawił mnie pomysł z katalogami. Bo widzisz, zaczęłam pisać i zastanawiałam się, co mogę zrobić, poza chamską wklejanką. Zaraz chyba wskoczę na jakąś stronkę :) Kwestia banerów też mnie skusiła, więc już odpalam Ps i tworzę.
    Przy okazji, dzięki za opinię z różną wielkością tekstu, w sumie wyglądało to tandetnie. Ale już to zmieniłam, więc chyba już ok :3 Mogłabyś przyjrzeć się mojemu blogu jeszcze raz (bo profesjonalna opinia bardzo mi się przyda)? Strefa Zgrywy, blog o jaśniejszej stronie rzeczywistości ---> http://strefa-zgrywy.blogspot.com/ Pozdrawiam, Weronika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie to wręcz boli, jak ktoś przychodzi i pod każdą notką pisze "fajne, wpadnij do mnie". Mogę się założyć, że taka osoba nie przeczytała nic oprócz tytułu posta =P
      Raz na jakimś blogu widziałam, że ktoś stworzył zakładkę "spam" i tam ludzie wklejali linki do swoich blogów. Dobry pomysł, jak chce się uniknąć niepotrzebnego spamu. Taki blogowy kosz i miejsce, do którego nikt nigdy nie zagląda. Okrutne, ale skuteczne.

      Trzeba uważać na takie niepotrzebne "upiększacze". Już pomijam fakt, że teraz modny jest minimalizm, ale po prostu kojarzy się to z tymi strasznymi, onetowymi blogami z 2008 roku. Nie można przesadzać z upiększaniem fontów- za dużo kursyw, pogrubień, podkreśleń i innych udziwnień psuje odbiór posta. Można użyć czegoś raz, aby zwrócić uwagę na bardzo ważną rzecz, ale nie co 5 słowo.

      Co do bloga. Można zmniejszyć tytuły postów, są zdecydowanie za duże, ale nie nie mogą być też zbyt małe. W tej chwili Twój szablon wyświetla kilka postów na raz i robi się bałagan, gdy masz takie duże tytuły. Również, jeżeli tylko masz taką możliwość, wrzuć na bloga grafiki z lepszą jakością. Nagłówek, obrazki za tytułami widgetów mają słabą jakość, chociaż nie wiem czy to przez to, że zostały tak rozmazane w programie, czy to hosting je zepsuł.

      Oraz, jeżeli potrafisz, podnieś do góry tytuły widgetów, bo w tej chwili niemiło oklapły. Może są smutne :p

      Usuń
  3. Co do jakości - ubolewam nad tym hostingiem, jeśli znajdę chwilę, poprawię.
    Dziękuję za opinię :)

    OdpowiedzUsuń