8/18/2014

NAGŁÓWEK- ZDJĘCIA W KOŁACH [photoshop]

No hej! Przybywam z instrukcją jak zrobić nagłówek tego typu:
za pomocą Photoshopa. Na blogu znajduje się również instrukcja do Gimpa, jednak nagłówek z gimpa jest mniej efektowny i słabszy jakościowo, tak więc... Photoshop still wins.



Krok 1: kręgi

Tworzymy nowy plik przez Plik-> Nowy. Szerokość: 1000px, wysokość: 300px. Oczywiście wszystko to dostosowujemy do własnych preferencji, jednak 1000 to dosyć standardowa wielkość.
Następnie przy pomocy Shift+Ctrl+N tworzymy nową warstwę. Nazywamy ją na przykład "koła".


Wybieramy zaznaczenie eliptyczne w pasku narzędzi. Możemy je wybrać przytrzymując kliknięty lewy przycisk myszki (LPM) na zaznaczeniu w pasku narzędzi.

Przytrzymujemy shift i tworzymy okrąg. Shift pomaga nam w zachowaniu proporcji. Następnie klikając prawy przycisk myszki (PPM) na zaznaczeniu, wybieramy obrysuj.

Wybieramy grubość obrysu w pikselach oraz kolor.

Zaznaczamy okrąg i przy pomocy Ctrl+c kopiujemy je. Następnie wciskamy Ctrl+v i wklejamy. Na pomocą strzałek przesuwamy w bok, aby uniknąć przesunięci w pionie, pamiętając o tym, aby odstępy między okręgami były równe.

Wygląda to tak:

Aby zachować porządek i ułatwić później pracę, zaznaczamy wszystkie warstwy z okręgami, które nam się utworzyły za pomocą klawisza Shift i klikamy Ctrl+E, dzięki czemu złączymy je ze sobą.

Aby uniknąć nierówności, zaznaczamy obszar, który chcemy wykadrować, a następnie przechodizmy do Obraz-> Kadruj. 

Krok 2: Zdjęcia

Przesuwamy zdjęcie (np. z pulpitu) na nasz plik w Photoshopie i przy pomocy Shift zmniejszamy go i dopasowujemy do naszego koła. Przez Ctrl obrazek się przesuwa. Następnie klikamy enter aby zatwierdzić.

Wybieramy warstwę ze zdjęciem i klikamy koło w prostokącie pod spodem (obok fx i folderu). Utworzymy maskę, dzięki której będziemy mogli "wymazać" zdjęcie czarnym kolorem, ale w razie wypadku je przywrócić białym.

Teraz wybieramy różdżkę (W), ustawiamy Tolerancję na 100 (góra ekranu), wygładzanie i sąsiadujący. Zaznaczamy pole poza okręgami.

Teraz zaczynamy pracę w maskach. Klikamy ten biały prostokąt na warstwie ze zdjęciem. można szybko wrócić do zwykłego obrazka klikając plik po lewej od prostokąta. Wybieramy czarny pędzel i zamazujemy nim wystający spoza okręgu obrazek.

Powtarzamy krok 2 przy innych grafikach. Efekt:

Krok 3: efekty

Aby było ciekawiej, dodajmy do naszych okręgów cień. Dodamy go przechodząc do okienka warstw i klikając FX (zaraz obok maski). Wybrałam cień zewnętrzny i ustawiłam go tak:

Dodałam również obrys z takimi opcjami:

Aby ujednolicić kolory na zdjęciu, wybrałam Filtr fotograficzny w czarno-białym kółku pod warstwami.

Wybrałam głęboką czerwień z gęstością 31%, dzięki czemu nagłówek uzyskał lekko czerwoną, miłą dla oka poświatę.

Następnie dodałam tekst (T) wybierając narzędzie tekstu i klikając w odpowiadające mi na nagłówku miejsce. Wpisałam tekst, po czym dopasowałam go do własnych upodobać w zakładce z typografią

Dodałam też cień, tak jak przy okręgach, oraz wróciłam do warstw i usunęłam warstwę "Tło".

Następnie zapisałam przez Plik-> Zapisz jako...
Wpisujemy swoją nazwę i wybieramy format PNG, aby nagłówek był przezroczysty.

Koniec c:
W razie pytań zapraszam do komentarzy!

3 komentarze:

  1. Fajnie Ci to wyszło :) Pamiętam, że gdy zaczynałam z grafiką prowadziłam podobnego bloga z tego typu tutorialami. A później tak wkręciłam się w grafikę komputerową, że teraz ją studiuję ;) Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już w ogóle zapomniałam, ze ten blog istnieje :'D Bardziej poszłam w kierunku ilustracji, ale jakieś umiejętności graficzne chyba jeszcze mam. Fajnie by było do tego wrócić, bo pomaganie ludziom w takich prostych rzeczach jest mega przyjemne, ale też czasu brak .

      Usuń