8/12/2014

Tworzenie projektu szablonu bloga + video

Witam. Po długiej przerwie chciałabym wam pokazać jedną rzecz, która pomoże wam zaprojektować przyjemny dla oka szablon bloga. W tym przypadku użyłam Photoshopa, ale równie dobrze można użyć Gimpa- program jest dowolny, kto co woli.
Nie będę jednak opisywać krok po kroku jakich narzędzi użyłam, a jedynie pokażę, że poprzez projektowanie można zrobić coś lepszego, niżeli robiąc szablon od razu na Blogspocie bez żadnych przemyśleń.





Mam do zaoferowania film oraz tekst, więc zapraszam c:
Niestety nie jestem dobrą mówczynią i to jest mój pierwszy raz, kiedy muszę gadać do mikrofonu na jakiś temat, więc przepraszam za wszelkie zwiechy oraz to, że mój głos jest trochę cicho. Następnym razem postaram się poprawić i rozwijać w tym kierunku. Polecam najpierw obejrzenie video i zobaczenie o co mi chodzi, później ewentualnie przeczytanie tekstu, który może być lepszy w odbiorze.



Wizja na kartce

Zanim zacznie robić się projekt na komputerze, warto rozrysować swoją wizję na kartce papieru. Lepsze pomyły zawsze przychodzą przy ołówku i papierze. Nie trzeba się do tego przykładać, wystarczy jedynie rozrysować poszczególne panele i wyobrazić sobie kolorystykę. To w pełni wystarczy, aby lepiej pracowało nam się w programie.

Rozmieszczenie kafelków i tekstu

Tak to nazywam. Wystarczy poumieszczać na projekcie prostokąty, które mają odwzorowywać nagłówek, kolumny i ewentualnie stopkę. Nie trzeba tu dobierać kolorów- wystarczy zwykły szary, aby nie przeszkadzał naszej wizji szablonu. Później powinno się nałożyć zwykły tekst w Arialu albo innym, podstawowym foncie. Bez żadnych ozdób, kolorów. Ma być tylko widać co, gdzie i jak.

Umieszczanie grafik i ozdabianie tekstu

W tej chwili zazwyczaj umieszczam wszystkie potrzebne mi grafiki i dostosowuje tekst do moich potrzeb- zajmuję się wyborem fontu, który jest odpowiedni dla mojej strony.

Kolory

Teraz wszystko zacznie nabierać barw c: Polecam korzystanie ze strony adobe kuler, na której dostępne są różne schematy kolorów, jakie pomogą wam w tworzeniu spójnego kolorystycznie bloga, a jest to bardzo ważne.


Pamiętajcie, ze ćwiczenie czyni mistrza i Rzym nie od razu zbudowano. Im więcej będziecie robić projektów, tym lepsze będą one w przyszłości. Trzeba nabrać wprawy i nauczyć się kilku rzeczy z doświadczenia. Podglądać inne blogi, inspirować się! c=

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz